معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

آله طبی اورتوپیدی اختراع شده توسط دو افغان مورد تائید قرار گرفت

دوشنبه 15 عقرب 1385 خورشیدی برا بر با 6 نومبر2006 میلادی

یک اله طبی اورتوپیدی ، که ازسوی دو متخصص افغان اختراع گردیده، مورد تائید یک موسسه علمی امریکایی که قانون گذار در وسایل و الات طبی است قرارگرفته و استفاده ازان شکل رسمی و قانونی گرفت .

با این اله طبی که ازسوی داکتر اسماعیل وردک و داکتر عبدالرزاق سیاوش متخصصین بخش اورتوپیدی شفاخانه اکادمی علوم طبی اختراع گردیده میتوان شکستگی مفاصل و ارنج را بدون پلستر نمودن تداوی کرد .

به گزارش اژآنس باختر، داکتر احمد ضیا یفتلی رئیس امور صحیه وزارت دفاع ملی در حالیکه داکتر محمد اسماعیل وردک یکی از مخترعین این اله حاضر بود به خبرنگاران گفت این اختراع به سه سال قبل برمیگردد استفاده از این اله که اکنون اله اورتوپیدی افغان اسماعیل سیاووش به خود نام گرفته د رتداوی مریضان موثر واقع شد و به منظور انکه ازان در طبابت استفاده بیشتر صورت گیرد و اثبات شود که این اله در افغانستان ساخته شده و قبلا" ازان در هیچ موردی استفاده نشده ان را به مراجع معتبر علمی بین المللی فرستادیم یک موسسه علمی در فلادلفیا امریکا که در بخش قانونی سازی لوازم طبی کارمیکند این اله را مورد بررسی و تجربه قرارداد .

شخصا" داکتر وردک به امریکا رفت و ان را تشریح نمود . اکنون موسسه متذکره سند علمی استفاده از این اله کوچک اورتوپیدی را به مقامات افغانی ارسال داشته و اجازه رسمی استفاده ازان را داده است .

داکتر یفتلی اضافه کرد یک کمپنی تولید وسایل طبی در امریکا حاضر گردیده تا این اله را مطابق به طرح متخصصین افغانی به شکل و افر ان تولید نماید تا استفاده از ان در طبابت عام گردد . این موضوع به رئیس جمهور کشور پیشنهاد خواهد شد تا کار ساختن اله اورتوپیدی افغان اسماعیل سیاووش اغاز و موسسات طبی در سراسر دنیا ازان استفاده نمایند با این اله شکستگی های مفاصل و ارنج بدون پلستر تداوی میشود ، پلستر نمودن شکستگی این قسمت های وجود در بسیاری موارد باعث از کار افتادن مفاصل و ارنج شده است. تاکنون شصت و هفت مریض اورتوپیدی درافغانستان و یک بیمار دیگر در امریکا با همین اله تداوی شده اند.

داکتر یفتلی اختراع این اله را یک موفقیت بزرگ برای کارکنان عرصه طبی در افغانستان جنگ زده خوانده و این موفقیت را برای مردم کشور خود تبریک گفت

یک عمل جراحی بی سابقه

یک عمل جراحی که داکتران انرا بی سابقه میدانند در شفاخانه عاجل ابن سینا موفقانه انجام شده است .

دو شنبه۲۳ دلو ۱۳۸۵ خورشیدی برا بر با ۱۲ فبروری ۲۰۰۷ میلادی یک عمل جراحی که داکتران انرا بی سابقه میدانند در شفاخانه عاجل ابن سینا موفقانه انجام شده است .

یک عمل جراحی که داکتران انرا بی سابقه میدانند در شفاخانه عاجل ابن سینا موفقانه انجام شده است .خانم نازیه سی و سه ساله که از دوازده سال بدینسو دچار سردردی های شدید و تکالیف عصبی بود ، بعداز معاینه و تشخیص در شفاخانه عاجل ابن سینا ثابت شد که یک تومور در ناحیه چپ سر وی وجود دارد . داکتر سید حنیف منوری که عمل جراحی را بالای وی دیروز موفقانه انجام داد گفت : که بالای مریض با وجود امکانات اندک در شفاخانه عمل جراحی را محتاطانه انجام داد ه که بعداز چهار ساعت توانست همراه با تیمی از داکترها و نرسها کتله به وزن35 گرام را از داخل نسج دماغی مریض جدا سازد .به گفته داکتر رحمت رئیس شفاخانه عاجل ابن سینا این عمل جراحی در شفاخانه متذکره بی سابقه بوده و یک پروفیسور کوریای جنوبی که متخصص رشته جراحی اعصاب میباشد ، بعداز مشاهده مریض از همکاری در عملیات وی ابا ورزیده بود. وی گفت : داکتر منوری که متخصص جراحی اعصاب ان شفاخانه می باشد این عمل جراحی را موفقانه انجام داده است . به گفته وی سر مریض سی و پنج سانتی شق گردیده و به نحو استحوان سر مریض را برداشته است تاعمل جراحی انجام یابد . به گفته وی بیان این موضوع درزبان ساده بنظرمی رسد اما اجرای انهم در ناحیه سر نهایت مغلق و دشوار میباشد . محمد ذکی پسر نازیه که عمل جراحی با لایش انجام یافته گفت ،مادرم از دوازده سال به این طرف از درد سر رنج میبرد او همچنان گفت : مریض نا راحتی های عصبی دوامدار را نیز همراه داشت .

اولین گوسفند جهان با ارگانهای نیمه انسانی تولید شد

دانشمند ایرانی اولین گوسفند جهان را با ارگانهای نیمه انسانی تولید کرد

یک دانشمندان ایرانی توانست اولین گوسفند جهان را که دارای ارگانهای نیمه انسانی است، تولید کند.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه "نیو استریتز تایمز" چاپ مالزی، این گوسفند که دارای ‪ ۱۵‬درصد سلولهای انسانی و ‪ ۸۵‬درصد سلولهای حیوانی است ، دورنمای پیوند اعضا از طریق حیوانات را یک قدم به واقعیت نزدیک تر کرد.

بر اساس این گزارش، پروفسور " حمید زنجانی" از دانشگاه "نوادا" برای تکمیل این روش که شامل تزریق سلولهای انسانی بالغ به جنین گوسفند است، هفت سال زمان و حدود ‪ ۵‬میلیون پوند صرف کرد.

این روش امید به استفاده از پیوند خودی را از طریق یک پایه حیوانی افزایش داده است.

بر اساس این روش، در ابتدا سلولهای بنیادی انسانی از مغز استخوان فرد نیازمند به پیوند، استخراج خواهد شد.

سپس این سلولها به حفره شکمی یک جنین گوسفند تزریق خواهد شد.

پس از دو ماه با بدنیا آمدن بره ، این موجود دارای ارگانهایی مثل قلب، کبد، ریه و مغزی است که نیمه انسانی بوده و می‌توان از آنها برای پیوند به‌دهنده اولیه سلولهای بنیادی استفاده کرد.

در حال حاضر بیش از هفت هزار بیمار در انگلیس در انتظار پیوند عضو هستند و انتظار می‌رود حدود دو سوم آنها قبل از اخذ پیوند فوت شوند.

شکلات تلخ برای سلامت قلب و عروق مفید است

پژوهشگران آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند مصرف شکلات تلخ جریان خون را در رگها تسهیل کرده و از این رو برای قلب، رگها و سلامت آنها مفید است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیواورلئان، تحقیقات دانشگاه "ییل" که نتایج آن در کنوانسیون سالیانه دانشکده پزشکی "کاردیولوژی ساتردی" ارائه شده، حاکی از نقش مهم "فلاونویید"ها در سلامتی است.

فلاونوییدها گروهی از آنتی‌اکسیدانها هستند که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند.

این تحقیقات ارتباط قوی بین مصرف غذاهای غنی از فلاونویید مانند چای سبز، میوه و سبزیجات و مقابله با بیماریهای قلبی را اثبات می‌کند.

گفته می‌شود کاکائو یا شکلات تلخ ذخایر از غنی‌ترین منابع فلاونوییدها در میان خوراکی‌های رایج هستند.

یکی از پژوهشگرانی که در این تحقیق شرکت داشت گفت اگر چه این یافته‌ها حاکی از اثرات مثبت شکلات تلخ بر عملکرد رگها است اما پیشنهاد نمی‌شود افراد شکلات را بعنوان بخشی از برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند اما توصیه می‌شود که چگونگی تاثیرات مثبت شکلات و دیگر غذاهای سرشار از فلوونوییدها بر عملکرد قلب و عروق مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

تاریخ آناتومی جهان

کتابخانه ملی آمریکا ، قسمتی از سایت خود را به کتاب‌های تاریخی آناتومی جهان اختصاص داده است. در این صفحه تصاویری مربوط به کتاب‌های آناتومی از سرتاسر جهان را ببینید. در میان کتاب‌های معرفی شده ، دو کتاب فارسی هم دیده می‌شوند.
نویسنده کتاب اول ناشناس است ، تخمین زده می‌شود این کتاب بین سال‌های 1680 تا 1750 میلادی نوشته شده باشد:

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

کتاب دوم به وسیله منصور ابن الیاس و در سال 1390 میلادی نوشته شده است. بد نیست با کلیک روی عکس‌های زیر نگاهی به شیوه نگارش کتاب های علمی پزشکی در آن دوره زمانی بیندازید ، برای من که خواندن متن دشوار بود: