معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معجزه لیمو ترش

لیمو ترش در طبیعت سرد  و تر پیدا میشود و در ترکیبات آن ویتامینهای سی و پی  زیاد موجود است به هضم غذا کمک و مقوی جگر است. لیموی ترش در امراض جگرمورد استفاده قرار میگیرد ، لیمو اثر مخصوص در جوان نگاه داشتن شرایین دارد.... لیمو برای معالجه روماتیسم نیز بکار میرود و این میوه ضد عفونی کنندة بسیار قوی است برای رفع تشنگی و جلوگیری از دل  بدی نیز مفید است.

  داکتر جزایری در کتاب اسرار خوراکی ها مینویسد  (آب لیمو ضد گوشت های زیادی است که در  مغز پیدا میشوند،  عصارة لیمو ضد کم خونی،  غلظت و رقت خون است،  آب لیمو ضد درد است  و سر دردی، کمردردی و درد های گرده و شکم را تسکین میدهد. )  آب لیمو ضد ترشی معده و سنگ های جگر است...... عصارة لیمو صفرآ بر است و ضد وحشت و دل تنگی میباشد،  آب لیمو ضد امراض جگر،  برای تب ها،  آب لیمو را جوشانده و برگ کرم،  شلغم و گلپر را به آن مخلوط کرده بخورید.

آب لیمو ادرار زیاد میکند و به این وسیله درد های گرده ها و مثانه ها را در مان میکند.   آب لیمو بهترین داروی ضد خون دماغ است،  برای کسانیکه اشتها ندارند داروی بهتر از لیمو وجود ندارد.  عصارة لیموی ترش عمل هاضمه را تحریک مینماید.   آب لیمو از طاس شدن سر جلوگیری میکند و موهای سر تقویت مینمایند.  برای تآمین این منظور مالیدن آب لیمو روی سر مفید است. 

لیمو برای معالجة تمام امراض قلبی مفید است زیرا عدم ترتیب حرکات قلب نتیجه بد هضم و سموم جگر است،  برای این کار لازم است که آب لیمو جرعه جرعه با نفس های عمیق نوشید

آب لیمو نور چشم را زیاد میکند و مخصوصآ اگر شب یک قطره در چشم بچکانید.

بو علی سینای بلخی عالم و فیلسوف افغانستان که شهرت جهانی دارد در مورد لیمو گفته است (لیموی ترش  برای قلب و معده و برای زنان حامله برای دفع استفراق خیلی مفید است.)   لیموی ترش برای تکالیف مانند برنشیت، سرما خوردگی، روماتیسم، کمر دردی نقرس، سنگ کلیه و مثانه بسیار مفید است.

لیموی ترش را از لحاظ زیبایی باید شناخت : اگر پوست بدن شما چرب باشد در آنصورت، همه روزه صبح صورت خود را با پخته تر نموده و به آب لیمو پاک کنید و اگر لیموی قاش شده را مدت 20 دقیقه بر صورت خود مالش بدهید آنگاه درک خواهید کرد که پوست شما لطیف و با طراوت میشود. برای اینکه زنها دستان نرم و لطیفی داشته باشند از محلول مساوی آب لیمو، گلسیرین و کلونیا به دستان خود هر شب بمالند.  برای از بین بردن لکه های سرخ که روی صورت پیدا میشوند باید آب لیموی تازه را با نمک مخلوط کرده و آنرا بشکل محلول روی صورت و مخصوصآ روی لکه بمالید بعد از چندی لکه از روی صورت شما ناپدید میشود.

در هفته یکبار دندانهای خود را با آب لیمو مساژ دهید علاوه بر آنکه صاحب دندانهای سفید خواهید شد  و اگر میخواهید بچه هایتان زودتر صاحب دندان شوند در آن صورت انگشتان خود را نخست با صابون پاک بشویید بعدآ اب لیمو را با آب جوشانده مخلوط کرد و روز چند بار بیره های کودکان را به آن مالش بدهید، همچنین ناخن های شکننده را نیز میتوان بواسطه مالیدن به آب لیمو معالجه کند در صورتیکه بین شما خونریزی داشته باشد برای جلوگیری از آن پخته را آب لیمو آغشته کنید و در سوراح بین بگذارید فورآ خونریزی قطع میگردد.

پوست لیمو ضد عفونی است و گازات روده ها و امعآ را به کلی دفع میکند، برای تمام جهاز هاضمه بدن مقوی است، با مادة مخصوصی تلخی که دارند معده را تقویت و ضد عفونی میکند و امعآ را پاک کرده و خون را تصفیه مینماید، تمام قسمت های لیمو کرم کش است بنا براین اگر بطور مکمل خورده شود یعنی آب، پوست و هسته آنرا بخورید کرم های روده را کاملآ از بین میبرد.

نظرات 11 + ارسال نظر
هو یدا 1386/11/15 ساعت 12:04 ق.ظ http://www.ganjinah.blogfa.com

سلام ! عالی بود

نخ 1389/02/03 ساعت 11:25 ب.ظ

تو گه خوردی که میگی ابوعلی سینا مال افغانهای حروم زاده است ننت را گائیدم کس کش

اهورا 1389/05/24 ساعت 12:19 ب.ظ

عزیزم بوعلی سینا دانشمند ایرانیه

احدی 1389/07/06 ساعت 10:22 ق.ظ http://mehrullah.blogfa.com

عالی این وب من را برای دین دوستان معرفی کن عزیزم
http://mehrullah.blogfa.com

زهرا 1389/09/23 ساعت 03:44 ق.ظ http://naghmeh36.blogfa.com

سلام
عالی بود خاصیت لیمو ترش من واقعا عاشق رایحه لیموترش هستم و میخواستم در مورد خاصیتش بیشتر بدونم
اگر دوست داشتی به وبلاک من سر بزنید خوشحال میشم

مینا 1390/03/26 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام آقای احمد نوید
شما کجا تحصیل میکنید؟
وبلاگتون خوب بود. البته جای کار کردن داره
کامنت دوست عزیزمون آقای نخ را که نشانه ی معرفت و شخصیتش هست رو پاک کنید
شخصیت این موجود هیچ ربطی به ایرانی ها و بو علی نداره
با تشکر

سعید 1390/07/17 ساعت 10:51 ق.ظ

مادر جنده ، گه خوردی میگی بوعلی سینا افغانیه!!!

اون ایرانیه ، ننه جندت یادت نداده؟!!

کیرم تو دهن بابای کس کشت؟!!!

میثاق 1391/05/14 ساعت 05:23 ق.ظ

مادر قهوه مادر جنده ابوعلی سینا واسه ایران بود و هست.اخه افغالی جایکش زحمت کشه گارگر چه به داشتن دانایی چون ابو علی سینا

حبیب 1393/04/11 ساعت 03:38 ق.ظ

من نمیدونم تو هنوز کلمات را بلد نیستی درست بنویسی بعد در مورد بوعلی سینا نظر میدی نابغه!خودت میکی بلخی بعد میگی افغانستان هنرمند.خدا هدایت بکن ما را

weeda ahmadzaie 1393/06/23 ساعت 03:28 ب.ظ

بسیار یک موضوع عالی من شخصا علاقه مند اینطور یک موضوعات هستم

حبیب 1394/02/30 ساعت 10:51 ب.ظ

توی دعوا نرخ طی نکن!
بوعلی سینا اولا متعلق به تمام دنیاست وتنها افرادی می توانند اورا با افتخار نام ببرند که نشانی از او داشته باشند(گیرم پدر تو بود.....)
درثانی افغانستان را در این تابلوی قرنهای اخیر که می بینیم حتی بن لادن و ملاعمر نیز خود را اهل فی جی می خوانند نه افغانستان ترو خدا تو دیگه آبروی بوعلی را نبر هرچند زبونم لال خدای ناکرده برفرض محال حرفت درست باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد