معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

خوابیدن زیاد با عث چی امراض یا ناراحتی ها دربدن می شود؟؟

یکی از مشکلاتی بسیار مهمی که خوبیدن زیاد بوجود میاورد افزایش وزن است. همچنان افرادی که زیادتر از اندازه نورمال میخوابند بعضاً بعد از هیجانات شدید دچار گرفتگی (شخ ماندگی) عضلانی میشوند. کسانی که زیاد میخوابند بعد از بیدار شدن به جای اینکه احساس راحت نمایند همیشه احساس خستگی و سر گیچی را مینمایند. اشخاص پر خواب خیلی کم حوصله میباشند و زود عکس العمل نشان میدهند. درجه حرارت بدن اشخاصیکه بیشتر میخوابند همیشه بلند تر از اشخاص که کمتر میخوابند میباشد. معمولاً اشخاص پر خواب دچار افسردگی و اضطراب میگردند.

پر خوابی یکی از جمله اختلالات مهم خواب است. شخصی که در یک شبانه روز از 8 تا 12 ساعت میخوابد یک شخص پر خواب محسوب میشود. که این اشخاص اغلب در بیدار شدن صبحگاهی مشکل دارند.

پر خوابی میتواند مشکلات زیادی اجتماعی و کاری را به فرد متوجه سازد ؛ همچنان روابط اجتماعی فرد را ضعیف میسازد. دوره های خواب روزانه درین افراد می تواند نگران کننده یا حتی خطرناک باشد.

همچنان خواب زیاد قدرت تمرکز اعصاب را کاهش داده و حافظه را نیز تضعیف مینماید.

پر خوابی بین سنین 15 تا 30 سالگی بیشتر عمومیت داشته و در مردان تقریباً سه برابر زنان دیده شده است.
نظرات 10 + ارسال نظر
یاسر 1386/11/18 ساعت 09:09 ب.ظ http://gandumzaar.blogfa.com

سلام داکتر صاحب!

موضوع مهمی را انتخاب و نشر کرده اید...
وبلاک طبی تان واقعاْ نسبت وبلاگهای که با شعر شرین شده شرین تر است... یعنی موثر است و آموزنده

گندم زار با غزل تازه بروز و منتظر نقد و نگاه شماست
مهربانی!

احمد نبی زاده 1386/11/19 ساعت 11:08 ب.ظ

دانشکدهء پزشکی دانشگاه کابل!
تا زمانی که نتوانی نام نهاد علمی و فرهنگی خود را به زبان خود بگوییُُ اسیر هستی. کوشش کن نخست آزاد شوی.

برای آزاد شدن و آ زاد زیستن شهامت کارداری. شهامت داریُ آنرا به کار ببر!

نوید 1386/11/20 ساعت 10:34 ق.ظ http://kabulmedical.blogsky.com/

سلام برادر نهایت گرانقدر احمد نبی زاده

از خود آدرس و یا پیوندی نگذاشته بودید که خدمت میرسیدم ناگذیر در ینجا چند کلمه خدمت جناب عالی مینویسم به امید اینکه بخوانید.

ازینکه به فکر خود نام نهاد علمی که بنده در آن درس میخوانم برایم یاد دادید خیلی ممنون.

برادر نهایت بزرگوار و گرامی نامی که من نوشته ام یکی از ترمینولوژی های ملی و قبول شده کشور مان است که شاید بیشتر از عمر شما و والدین تان درین کشور رایج بوده و خواهد بود. تا وقتی که دوستانی همچون شما به ارزش های ملی احترام قایل نشوند و همدیگر پذیری را یاد نگیرند فکر نمیکنم ما چیزی بنام وحدت ملی داشته باشیم.

من شخصاً زاده یک فامیل ادبی هستم که شاید بیشتر از شما در زمینه خدمت و تحصیل کرده ام ولی هیچ وقت یک نشنلیست نخواهم بود و به وحدت ملی و یک افغانستان واحد همیشه باور خواهم داشت.

مشکل جامعه فیلی ما استفاده نمودن یا نکردن یک یا دو واژه نیست. کوشش کنید از راه های دیگر به وطن و هموطنان خود کمک نماید.

موفق و کامگار و آزاد باشید

کوچک شما نوید

سلام و احترام مراداکتر صاحب نوید جان عزیز ٫پذیرا شوید.
مطلب معلوماتی شما را خواندم موفق باشید.
دوست عزیز ای کاش بار هم راجع به خواب آرام بنویسی.
ما که خواب نداریم.
شاد و موفق باشی
با ارادت فرشته

نوید عزیز وب زیبا و با متحوای شما زیب و زینت خانه ی من شد.
به اجازه شما دوست خوبم .
با حرمت ف

احمد نبی زاده 1386/11/22 ساعت 03:59 ق.ظ

جناب داکتر صاحب، احترامات مرا نیز بپذیرید.
با کمال احترام به شما و ارجگذاری به احساس تان درجهت حفظ و تامین وحدت ملی خدمت تان عرض شود که:
۱- به جای پوهنتون، دانشگاه گفتن هرگز مخالف وحدت ملی نیست. ما به زبان خود حرف میزنیم و همان میگوییم که زبان ما اجازه میدهد. وحدت ملی یی که تاب شنیدن واژه یی به یکی اززبان های اصیل این خاک را نداشته باشد، هرگز پایا نخواهد بود. اگر بنای وحدت ملی را گفتن و نگفتن دانشگاه بسازد، این وحدت به گالی هم نمی ارزد و از باد چی که از پفی سرنگون خواهد شد.
۲- ترمینولوژی ملی ساخته و پرداختهء جناب کرزی است که به قلم خود و بدون رای شورای ملی وارد قانون اساسی کرده است. هرگز هم فهرستی از آنچه ترمینولوژی ملی نامیده میشود بدست واختیار کسی نیست تا بداند که کدام چیز ها شامل آن است. کرزی پا را جای پای بزرگان قومپرست خویش گذاشته و این فقره را در قانون اساسی اضافه کرده است. این خود یکی از دستکاری های غیرقانونی دران وثیقهء ملی است.
۳- آنچه امروز شما پوهنتون میگویید، برای نخستین بار دارالفنون نام داشت. پس ازان دانشگاه کابل شد و زمانی که کار پشتو سازی و پشتون سازی کشور توسط پشتو تولنه و فاشیست هایی چون سردار نعیم و محمدگل مومند و خود داوود خان بالا گرفت، نام دانشگاه کابل را نیز از دانشگاه به پوهنتون بدل کردند.

من میپذیرم که هم شما و هم خانوادهء شریف تان نسبت به من و والدین من از ادبیات و تاریخ چیزی بدانند. اما ازان بزرگواران بپرسید که آیا داکتر انس را میشناسند؟

داکترانس رئیس دانشگاه کابل درزمان صدارت داوود خان ویا سالهای دههء دموکراسی بود. این شخص که خود منسوب به خاندان محمد زایی است، ازدوران تصدی خویش به صفت رئیس دانشگاه کابل تقدیرنامه یی از جانب شاه افغانستان محمدظاهر دریافت کرده بود که دران داکتر انس (رئیس دانشگاه کابل) خوانده شده نه رییس پوهنتون کابل. به این معنی که این موسسهء علمی برای بار نخست دانشگاه نامیده شده نه پوهنتون.

از سوی دیگر کسی نگفته که وقتی پشتو صحبت میکند، باید دانشگاه بگوید. این دیگران اند که برما زبان خود را به بهانهء تقلبی ترمینولوژی ملی و وحدت ملی تحمیل میکنند.

آیا این ترمینولوژی ملی کدام حد و اندازه هم دارد. اگر پوهنتون را پذیرفتی باید این واژه ها را نیز بپذیری:

زیژنتون به جای زایشگاه
درملتون به جای دواخانه
کتابتون به حای کتابخانه
روغتون به جای شفاخانه و بیمارستان
ورکتون به جای کودکستان
هتی به جای دکان
مرستون به جای پرورشگاه یا یتیم خانه
شاغلی به حای آقا
میرمن به جای خانم
پیغله به جای دوشیزه


...... وده ها واژهء دیگر.

داکترصاحب عزیز. راه حل این نیست که ما زبان خود را بردیگران تحمیل کنیم ویا زبان دیگران را بپذیریم تا وحدت ملی تامین شود. وحدت ملی با پذیرش هویت های زبانی وقومی بدست می آید نه با حذف هویت ها و زبان ها.

قومپرستان حتی واژه (فرهنگ) فارسی را نمی پذیرند و چون مانندش (تاهنوز) ندارند (کلتور) را به کار میبرند و از دیگران میخواهند واژه های اصیل و شناخته شدهء زبان خود را به کار نبرند و به جای دانشگاه پوهنتون بگویند. صدبار اگر کشور را روی مناسبات تحمیل و زور آباد بسازی بازهم زمانی میرسد که زور بنا به عواملی ازمیان برود و بازهم زحمت صدساله برباد برود و هرگز این مردم به ملت تبدیل نشوند. زمانی که من هویتم را در هویت ملی و در ترمینولوژی ملی نبینم، نمیتوانم خود را جز این ملت به حساب آورم....

من نمی گویم آنچه گفته ام بپذیر. اما خواهش من ایسنت که پیش از پرداختن به جواب یک بار دلایل این برادر نادان خود را به دقت بخوان. اگر منطقی در گفته هایم یافتی خوب ورنه میتوانی آن را رد کنی.

چون محصل هستی، حتی اگر جوابی هم ندهی من خواهان آن نیستم. بهتر است به درس هایت بیشتر توجه داشته باشی تا یک داکتر حاذق برای جامعهء فقر زده و مرض زدهء ما شوید.

برایتان پیروزی و بهروزی از ایزد پاک خواهانم.

نوید 1386/11/22 ساعت 09:46 ق.ظ

برادر نهایت بزرگوار و دانشمند احمد نبی زاده سلام و احترام خدمت تان تقدیم است.

خیلی ممنون از پاسخ خیلی پرمحتوا و جامع تان. با نظر شما کاملاً موافق هستم و همه آنرا کاملاً میپذیرم. آی کاش در نوشته قبلی تان نیز همینطور پیش میامدید و از تند روی و استفاده واژه ء چون اسیر که به بنده خطاب کرده بودید اجتناب میکردید.
اینکه زبان فارسی دری در کشور چه موقفی دارد یک واقعیت انکار ناپذیر است که اکثر برادران پشتون نیز آنرا قبول دارند. بیاید اینرا نیز بپذیریم که در مناطق پشتون نشین کشورمان ۸۰ درصد مکاتبات رسمی بزبان دری صورت میگیرد چه میشود اگر ما یک کلمه زبان پشتو را استفاده نمودیم و تحمل کردیم؟؟
برادر نهایت بزرگوار و محترمم شما از فاشیست ها ی نام بردید اگر ما نیز مانند آنها رفتار کنیم پس فرق میان شما و آنها چه خواهد بود؟؟؟؟
برادر نهایت گرانقدر بیاید کسانی که اصلاً در فکر همچو مسایلی نیستند و برادر وار با هم زندگی میکنند را متوجه همچو موضوعات نساخته و یک مشکل تازه را به این مردم بیچاره که خیلی رنج دیده اند متوجه نسازیم. و این را نیز بدانید که زبان فارسی دری بدون شک همچو در موقف خود باقی خواهد ماند.

به امید اینکه از این کوچک نرنجیده باشید

موفق؛ کامگار؛ صحتمند و سبز باشید

احمد نبی زاده 1386/11/22 ساعت 10:10 ب.ظ

هموطن فرهیخته و گرانسنگ داکترصاحب نوید!

ممنون و سرافرازم که برخی از حرف هایم را پذیرفتید و روی آنچه ملاحظه داشتید با شهامت، شرافت و ادب تبصره گذاشتید. ازین که پیام نخستین من سبب تخریش خاطر مبارک شده بود، پوزش میخواهم. دیدم که شما هم ماشاءالله کم کسی نیستید....:) جواب خود را گرفتم. شیوهء‌ تان را سخت پسندیدم، سخن سخت را سخت پاسخ گفتید و سخن نرم را نرم ....

برایتان سلامتی و پیروزی در همه کارهایی که پیشرو دارید، خواهانم. از وبلاگ تان بازهم دیدن خواهم کرد. کوشش خواهم کرد به مسایل سیاسی تماس نگیرم و ذهن شما را از مسایل علمی و مفیدی که رویدست دارید باز ندارم. با تاسف که در جامعهء سیاست زدهء ما هنوز دور است مسایل را از سایهء شوم سیاست ها به دور نگهداریم...
دست تان را با محبت میفشارم.

لطف حق به همراه تان باد!‌



عسل خانوم گل 1388/10/10 ساعت 01:43 ب.ظ http://alonegirl88

سلام اقای دکتر خوبین
من خیلی میخابم دکتر هم رفتم ولی

حاظرم بخوابم ولی مدرسه نرم
چکار کنم من

شریف 1389/03/21 ساعت 01:23 ق.ظ

خدمت شما داکتر صاحب محترم سلام تقدیم میدارم
از موضوعات پر محتوا و مفید تان مارا مستفید ساختید خصوصا موضع که ارتباط به خواب داشت می خواستم از معلومات تان جویای معلومات شوم اینکه یک محصل در طول 24 ساعت باید چند ساعت خواب کند حد اکثر و حد اقل اش چند ساعت باید باشد و مشکل که از اثر کم خوابی بوجود می آید نیز اگر معلومات بدهید خوش می شوم تشکر .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد