معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

برخی امراض از مادر به فرزند منتقل می شود

این نقص جنیتیکی نه از پدر، بلکه از مادر به فرزند به ارث می رسد
براساس تحقیقات تازه میزان آسیب پذیری انسان در زمینه حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت و چاقی مفرط ممکن است تا حدودی از مادر به فرزند به ارث برسد.
تحقیقات تازه که یافته های آن در نشریه "ساینس" چاپ شده است همچنین انواع از اختلالات مزمن مربوط به سالخوردگی، که یک چهارم جمعیت کشورهای صنعتی به آنها مبتلا هستند را ناشی از یک و فقط یک ایراد جنیتیکی می داند.

فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی مفرط از جمله اختلالاتی در سیستم کیمیاوی بدن هستند که خطر از کار افتادگی گرده ها، حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهند.

به نظر می رسد این اختلالات به صورت یک مجموعه گریبانگیر فرد می شود، زیرا کسی که نسبت به یکی از این اختلالات آسیب پذیر باشد دست کم در مقابل یکی دیگر از آنها نیز آسیب پذیر است.

در امریکا، که در حدود یک چهارم جمعیت از مجموعه ای از این عوارض رنج می برند، آن را سندروم میتابولیزمی می خوانند.

هرچند این عوارض معمولا به اضافه وزن و زندکی کم تحرک نسبت داده می شود، اما افراد لاغر و فعال نیز ممکن است به آنها مبتلا شوند بنابرین عوامل دیگری نیز باید در آن نقش داشته باشد.

اکنون یک عامل احتمالی جنیتیکی برای این مجموعه از عوارض شناسایی شده است.

محقیقین با مطلعه یک خانواده بزرگ که به نوع نادری سندروم میتابولیزمی مبتلاست، دریافتند که این عارضه از مادر، نه پدر، به فرزندان منتقل می شود.

آنها اشاره می کنند که این عارضه ناشی ازجین های معیوبی است که نه در کروموزوم بلکه در ساختمان های حجروی موسوم به "مایتوهاندریا" وجود دارد.

اگر مایتوهاندریا، که منبع انرژی حجره شناخته می شود، معیوب باشد می تواند باعث ابتلای فرد به دیابت و سایر ناراحتی مربوط به افزایش سن شود.
نظرات 2 + ارسال نظر

داکتر صاحب محترم ! زنده گی هم عجیب می گذرد .بلاگ اقرا را دیدم با عکس از یک نو جوان خوش چهره که از سیمایش نشاط و پاکیزگی می بارید . با یک نظر به صفحه متوجه شدم که برادر را که میبینم جوان هدفمند است که می خواهد روی زمین خدا نظام خدا را برپا نماید. این گمانم سر چشمه از اولین لینک بلاگ می گرفت که نوشته شده بود اخوان المسلمین. و بعدا عنوان را دیدم که : از اوصاف یک مسلمان . وقتی انرا باز کردم در آن ارکان بیعت اخوان را دیدم که امام بنا برای برادران مجاهد خود نوشته بود.
به هر حال سخن را طولانی نمی کنم . خواستم با این متعلم صنف دوازده صحبت داشته باشم که و علاقه داشتم که بحیث یک برادر بزرگ تر با او صحبت کنم اما در همان لحضات چشمم به یک لینک دیگر خورد که با باز کردنش به احمد فرید همدرد به چهره دیگر رو برو شدم . واقعا جا خوردم . درینجا باید سخنم با داکتر صاحب می بود که از من بزرگتر است و به حیث یک برادر کوچک سخنانم را برایش عرض می کردم .
خوب شما هم شاید فکر کنید که این چه کسی است که این قصه دور و دراز را آغاز نموده است . می خواهم اولین تماسم را با شما به همین سخن ختم کنم که بنده برادر دینی شما هدایت الله حمیدی می باشم از ولایت میدان وردک .فعلا محصل صنف چهارم پوهنحی اطفال بوهنتون طبی کابل . از دین برداشت دارم که در بلاگ اقرا با ان رو برو شدم. به امید اینکه این سخنانم به برادر بزرگم برسد و برایم جوابی بدهد.
به امید تماس ها و ارتباطات بیشتر برای تحقق نهمین وصف از اوصاف مسلمان : ( اخوت)
hedayatullah.hamidi@gmail.com
www.isslah.blogspot.com

هدایت الله حمیدی 1387/03/08 ساعت 09:32 ق.ظ

خیلی معذرت می خواهم برادر . فکر کردم که بلاگ اقرا و این بلاگ مربوط یک فرد بوده که بعدا متوجه شدم که آن مربوط برادر بنام احمد فرید و این هم بنام احمد نوید است. نوشته قبلی من بر اساس همین سوی تفاهم نوشته شده بود. و فکر نموده بودم که این همان یک نفر است که قبلا متعلم صنف دوازده لیسه امانی بود و بلاگ اقرا ر ا به پیش می برد و حالا بعد از چندین سال محصل سال پنجم بوهنتون طبی کابل بوده و این بلاگ را به پیش می برد.
خوب خدا کند معذرتم به بپزیدید
حالا باز هم دو حدس دارم که خدا کند اینبار غلط از آب نبرآید.
۱ . اینکه شما و احمد فرید برادران هستید و باید بگویم که خفه هم نشوید اونها نسبت به شما با نشاط تر معلوم می شوند
۲. اینکه شاید من و شما همصنفی باشیم که در صنف چهارم اطفال بوهنتون کابل محصل هستیم چون چهره تان به یک همصنفی من بنام احمد نوید خیلی شباهت دارد
و الله اعلم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد