معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

آله طبی اورتوپیدی اختراع شده توسط دو افغان مورد تائید قرار گرفت

دوشنبه 15 عقرب 1385 خورشیدی برا بر با 6 نومبر2006 میلادی

یک اله طبی اورتوپیدی ، که ازسوی دو متخصص افغان اختراع گردیده، مورد تائید یک موسسه علمی امریکایی که قانون گذار در وسایل و الات طبی است قرارگرفته و استفاده ازان شکل رسمی و قانونی گرفت .

با این اله طبی که ازسوی داکتر اسماعیل وردک و داکتر عبدالرزاق سیاوش متخصصین بخش اورتوپیدی شفاخانه اکادمی علوم طبی اختراع گردیده میتوان شکستگی مفاصل و ارنج را بدون پلستر نمودن تداوی کرد .

به گزارش اژآنس باختر، داکتر احمد ضیا یفتلی رئیس امور صحیه وزارت دفاع ملی در حالیکه داکتر محمد اسماعیل وردک یکی از مخترعین این اله حاضر بود به خبرنگاران گفت این اختراع به سه سال قبل برمیگردد استفاده از این اله که اکنون اله اورتوپیدی افغان اسماعیل سیاووش به خود نام گرفته د رتداوی مریضان موثر واقع شد و به منظور انکه ازان در طبابت استفاده بیشتر صورت گیرد و اثبات شود که این اله در افغانستان ساخته شده و قبلا" ازان در هیچ موردی استفاده نشده ان را به مراجع معتبر علمی بین المللی فرستادیم یک موسسه علمی در فلادلفیا امریکا که در بخش قانونی سازی لوازم طبی کارمیکند این اله را مورد بررسی و تجربه قرارداد .

شخصا" داکتر وردک به امریکا رفت و ان را تشریح نمود . اکنون موسسه متذکره سند علمی استفاده از این اله کوچک اورتوپیدی را به مقامات افغانی ارسال داشته و اجازه رسمی استفاده ازان را داده است .

داکتر یفتلی اضافه کرد یک کمپنی تولید وسایل طبی در امریکا حاضر گردیده تا این اله را مطابق به طرح متخصصین افغانی به شکل و افر ان تولید نماید تا استفاده از ان در طبابت عام گردد . این موضوع به رئیس جمهور کشور پیشنهاد خواهد شد تا کار ساختن اله اورتوپیدی افغان اسماعیل سیاووش اغاز و موسسات طبی در سراسر دنیا ازان استفاده نمایند با این اله شکستگی های مفاصل و ارنج بدون پلستر تداوی میشود ، پلستر نمودن شکستگی این قسمت های وجود در بسیاری موارد باعث از کار افتادن مفاصل و ارنج شده است. تاکنون شصت و هفت مریض اورتوپیدی درافغانستان و یک بیمار دیگر در امریکا با همین اله تداوی شده اند.

داکتر یفتلی اختراع این اله را یک موفقیت بزرگ برای کارکنان عرصه طبی در افغانستان جنگ زده خوانده و این موفقیت را برای مردم کشور خود تبریک گفت

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1391/02/03 ساعت 03:07 ب.ظ

سلام خیلی عالی است
من خیلی افتخار میکنم
تشکر فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد