معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

مصرف کم کالری از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، تحقیقات انجام شده توسط محققان آمریکایی بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که مصرف کم کالری در رژیم غذایی می‌تواند به تولید نوعی پروتئین در مغز کمک کند که این پروتئین از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت می‌کند.
در این تحقیات موش‌ها به دو گروه تقسیم شده بودند که گروهی تا هر اندازه که می‌خواستند مجاز به مصرف کالری در روز بودند و اما گروه دیگر موش‌ها، فقط مجاز به مصرف مقدار تعیین شده کالری در روز بودند.
در این تحقیقات محققان بعد از گذشت شش ماه این حیوانات را کشتند تا مغز آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. محققان بعد از بررسی‌های متعدد دریافتند موش‌هایی که میزان کمتری کالری مصرف کرده بودند سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به موش‌های گروه دیگر در مقابل بیماری آلزایمر داشتند. محققان در ادامه تحقیقات دریافتند که این پروتئینی که بر اثر مصرف کم کالری در مغز نیرو می‌گیرد، می‌تواند در افزایش عملکرد سیستم سوخت و ساز بدن تاثیر مستقیم داشته باشد.
محققان نتایج و جزئیات بیشتر این تحقیقات را در شماره جولای مجله بیو شیمی منتشر خواهند کرد.
دکتر «گیلیو پاسینتی» سرپرست این تحقیقات می‌گوید: اصلی‌ترین پیام این تحقیقات که بر روی موش انجام شده، این است که مصرف کالری به میزان کم، به افزایش طول عمر و زندگی سالم کمک شایانی می‌کند.
استاد نرولوژی ادامه داد: ما در حال بررسی هستیم تا متوجه شویم چرا مصرف محدود کالری در جلوگیری از بیماری آلزایمر نقش دارد.
بنا بر گزارش مؤسسه ملی سالخوردگی آمریکا، در این کشور در حدود چهار و نیم میلیون نفر مبتلا به بیماری آلزایمر هستند که این بیماری بیشتر در افراد کهن سال دیده می‌شود.
بیماری آلزایمر بیماری است که در آن افراد به فراموشی مبتلا می‌شوند و برای این بیماری تاکنون درمانی پیدا نشده است و تا پایان عمر فرد این بیماری وی را رها نمی‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد