معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

تغذیه صحیح

تغذیه درست در عمل کاریست دشوار. این سختی بیشتر مربوط به کنارگذاشتن عادت‌های کهن و سالهای سال شیوه تغذیه نادرست است. اما تغذیه سالم حتما به معنای صرف نظرکردن ازخوردنی‌های دوست داشتنی و لذیذ نیست. اصل مطلب رعایت حد و مرز در خوراک است. این مقاله دربرگیرنده ده دستور در جهت چگونگی تغذیه درست می‌باشد.

متنوع بخوریم!

متنوع و به اندازه خورده و به تناسب در ترکیب مواد غذایی بایکدیگر توجه کنیم.

در روز چندین بار غلات و به اندازه کافی سیب زمینی بخوریم!

نان- ماکارونی-برنج- غلات و سیب زمینی منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی و fiber هستند و درعین حال کم چربی می‌باشند.

درمورد سبزیجات و میوه- اصل پنج بار در روز را فراموش نکنیم!

مصرف پنج بار میوه و سبزیجات در روز ایده‌ال است. بهتر است که این محصولات - تازه مصرف شده و یا در صورت امکان خیلی کم وکوتاه پخته شده باشند. یک بار از این پنج بار، آب میوه مصرف کنیم.

روزانه به اندازه کافی- لبنیات و حداقل یکبار در هفته ماهی بخوریم.گوشت و تخم مرغ هم به اندازه مصرف کنیم!

لبنیات و ماهی مواد غذایی زیادی مثل کلسیم در بردارند. ماهی منبع ید و selenium و omega 3 می‌باشد. گوشت به‌خاطر درصد زیاد آهن و ویتامین های B1 - B6 و B12 اهمیت دارد. مصرف 300 تا 600 گرم گوشت درهفته معمولا کافیست. در صورت مصرف گوشت و لبنیات - نوع کم چربی آن پیشنهاد می‌شود.

چربی - کم مصرف کنیم و از مواد پرچربی صرف نظر کنیم!

مصرف زیاد چربی باعث چاقی شده و می تواند ناراحتی‌های قلبی و سرطان را به دنبال داشته باشد. 70 تا 90 گرم چربی در روز - آنهم در صورت امکان روغن ویا چربی های گیاهی کافی خواهدبود. فراموش نکنیم که مقدار زیادی چربی نامرئی در محصولات گوشتی-مثل سوسیس و کالباس- و شیرینی ها و شکلات ها و محصولات لبنیاتی وجود دارد...

نظرات 1 + ارسال نظر
وطندارتان 1386/07/01 ساعت 01:56 ب.ظ

وبلاک بسیار زیبا و پر محتوای تانرا همیشه مطالعه می کنم ... پرسشی دارم اگر لطف کنید و در وبلاکتان معلومات مختصر بدهید ممنون میشوم .
بخاطر جلوگیری کم بینی یا ضعیف شدن چشم چه وقایه باید صورت بگیرد یکی و دیگر اینکه بخاطر سالم نگهداشتن گرده ها و مثانه چه باید کرد؟
چشم بر راه هستم
موفق و سر فراز باشید!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد