معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

معلومات طبی و صحی

آخرین اخبار و جدیدترین معلومات

کشف خواص ضد سرماخوردگی در گیاه طبی جینسینگ

جینسینگ نوعی گیاه با خواص طبی می‌تواند از میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان بکاهد.
جینسینگ نوعی گیاه با خواص طبی می‌تواند از میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان بکاهد. دانشمندان کانادایی دریافتند مصرف روزانه جینسینگ برای چهار ماه از شدت و دفعات ابتلا به سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال می‌کاهد.مصرف این گیاه به صورت قرص‌های افشرده زمان و شدت سرماخوردگی را در فصل‌های سرد کاهش می‌دهد.در طب سنتی چین از ریشه خشک شده این گیاه برای درمان بیماریها استفاده می‌شود. در کشورهای بسیاری از آمریکای شمالی گرفته تا کشورهای آسیایی گونه‌های این گیاه دارای ارزش غذایی و دارویی محسوب می‌شود. این گیاه باعث افزایش انرژی شخص و تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود.این گیاه حاوی ماده‌ای موسوم به جینسینوئید است که قابلیت‌های جسمی و ذهنی شخص را تقویت می‌کند. این گیاه تعدیل‌کننده است یعنی فشارخون کم را زیاد و زیاد را کم می‌کند.از خواص دیگر این ماده کاهش تنش، تقویت حافظه، تحریک دستگاه ایمنی است.
مصرف این گیاه ضعف ذهنی عضلانی را بر طرف می‌کند، روند پیری را کند می‌نماید و خواص ضد سرطانی دارد.این گیاه سرشار از ویتامین‌های آ ، ب‪ ۶‬و فلز روی است.پلی ساکارید موجود در این گیاه تقویت‌کننده عملکرد دستگاه ایمنی بدن است. این گیاه خواص جوان کنندگی دارد. بسیاری از خواص دارویی این گیاه از طریق تقویت غدد آدرنال یا فوق کلیوی بدن اعمال می‌شود.یکی از داروهای ساخته شده از این گیاه ‪ cold-fx‬نام دارد.این دارو ‪ ۱۰‬درصد جنسینگ از گونه آمریکایی و ترکیبی پلی ساکاریدی دارد.به گفته دانشمندان دانشگاه آلبرتا نتایج این مطالعه به گونه‌های دیگر این گیاه قابل تعمیم نیست.این ترکیب پلی ساکاریدی دستگاه ایمنی بدن را در مقابل ویروس سرماخوردگی به شدت تقویت می‌کند.در این مطالعه مصرف جنسینگ در ‪ ۳۲۳‬شرکت‌کننده باعث شد ابتلا به سرماخوردگی مجدد به ‪ ۱۰‬درصد کاهش یابد. در حالی که با مصرف دارونما ‪ ۲۳‬درصد از افراد به کرات سرماخوردگی را در فصل سرد تجربه کردند. آثار درمانی مصرف این گیاه در کودکان، زنان حامله و افرادی که دستگاه ایمنی بدنشان ضعیف است هنوز مشخص نیست.
نظرات 2 + ارسال نظر
احمد 1387/07/17 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.ahmad1m.blogfa.com

از کجا تهیه کنیم

نظر محمد وهاج 1389/01/23 ساعت 06:02 ب.ظ

سلام! داکتر صاحب نوید امیدوارم دارای صحت کامل بوده باشید.
بنده یکتن از دانشجویان دانشگاه کندز هستم و از اینکه در دوران نهایی تحصیلات خویش قرار دارم میخواهم پایان نامه تحصیلی خویش را تحت عنوان گیاهان طبی افغانستان به نگارش بگیرم بناْ به وبلاگ شما مراجعه کردم و از شما آرزو کمک را دارم امیدوارم در قسمت پیدا نمودن مواد خام کمکم کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد